Wstępna selekcja CV
Po podjęciu decyzji o zatrudnieniu pracownika i opublikowaniu ogłoszenia nadchodzi kolejny etap rekrutacji – ewaluacja nadesłanych CV, których często jest niemało. Jak się do tego zabrać? Pogrupować informacje, które znalezione w dokumentach aplikacyjnych pomogą ocenić czy kandydat może być pracownikiem, którego szukamy. Wyszukiwanie tych kluczowych informacji można potraktować, jako swego rodzaju rozmowę z kandydatami.
NAJWAŻNIEJSZE UMIEJĘTNOŚCI I WYKSZTAŁCENIE
• Jakie korzyści przyniosą Państwu umiejętności posiadane przez kandydata?
• Czy kandydat wykazał, że potrafi stawiać sobie cele i je realizować?
• Czy angażował się w inne zajęcia?
• Czy jego kompetencje są zbieżne z potrzebami stanowiska?
• Czy kandydat posiada wykształcenie niezbędne do realizacji zadań na danym stanowisku?
• Jeśli mamy do czynienia z młodym pracownikiem, to czy w czasie studiów zdobywał pierwsze doświadczenia zawodowe lub angażował się w pracę organizacji studenckich?
• Czy uczestniczył w kursach rozwijających jego umiejętności?
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
• Jak długo kandydat pracował u każdego z poprzednich pracodawców?
• Jakie stanowisko dotychczas zajmował?
• Czy było to stanowisko samodzielne czy też wymagające nadzoru?
• Z jakimi klientami współpracował?
• Jakie miał obowiązki?
• Jakie sukcesy ma na swoim koncie?
• Czy przez dłuższy czas był bezrobotny?
• Czy posiada doświadczenie międzynarodowe?
HOBBY I ZAINTERESOWANIA
• Jakie ma zainteresowania?
• Czy umie działać zespołowo, czy preferuje działać w pojedynkę?
• Na jakie cechy charakteru wskazują jego zainteresowania?