UWAGA: Próby wyłudzenia danych od kandydatów. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Dołączenie do nowej organizacji jest dla wielu pracowników emocjonującym wydarzeniem i w sposób naturalny wiąże się ze stresem oraz obawami. W rzeczywistości, zaaklimatyzowanie się w zespole, jest znacznie łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Jeżeli w najbliższym czasie będziesz podejmować pracę w nowej firmie, pamiętaj o pięciu ważnych kwestiach:
Osobą najlepiej znającą zespół jest menedżer. Warto już od samego początku otworzyć się na jego rady i skorzystać ze wsparcia, które na pewno Ci zaoferuje. Jeżeli działania czy zakres obowiązków pozostałych pracowników są dla Ciebie niejasne, poproś o wytłumaczenie tej kwestii. Pamiętaj także, aby podzielić się swoimi wrażeniami po pierwszych dniach pracy. Dzięki temu wzmocnisz wzajemne zaufanie i szybciej zbudujesz z przełożonym partnerskie relacje.
W niektórych organizacjach wyznaczane są także role mentorów lub tzw. buddies. Są to osoby, które pomagają pracownikom w codziennych trudnościach, a w tym – w początkowym wdrożeniu się do zespołu. Jeżeli firma, do której dołączyłeś/ dołączyłaś, przydzieliła Ci taką osobę – warto skorzystać z jej wiedzy i porad, aby skuteczniej zaaklimatyzować się w nowym miejscu pracy.
Zaangażowanie w działania zespołu to dobry sposób na podkreślenie, że zależy Ci na tym, aby być jego częścią. Postaraj się uczestniczyć we wszystkich inicjatywach i spotkaniach integracyjnych. Pamiętaj jednak o autentyczności i nie udowadniaj innym na siłę cech, których w rzeczywistości nie posiadasz. Członkowie zespołu na pewno docenią Twoją naturalność oraz zrobią wszystko, abyś z czasem poczuł/ poczuła się swobodnie w nowym miejscu.
Aby poczuć się lepiej w zespole, postaraj się nawiązać relacje ze współpracownikami. Zadawaj pytania, poszukaj podobnych cech lub zainteresowań i nie zapominaj o uśmiechu. Postaraj się zbadać kulturę organizacyjną firmy i poznać zwyczaje zespołu. Jego członkowie jedzą lunch razem? Dołącz do nich! Dzięki temu współpracownicy ocenią Cię pozytywnie, jako towarzyską i przyjazną osobę. Co za tym idzie, będą jeszcze bardziej otwarci na poznanie Cię.
Jeżeli w Twojej poprzedniej organizacji panowały inne zasady lub stosowano odmienne praktyki – nie zniechęcaj się od razu do nowej firmy. Bądź otwarty/ otwarta na zmiany i daj sobie czas na naukę. Nie łatwo w krótkim czasie przyzwyczaić się do nowych okoliczności, lecz wraz z kolejnymi tygodniami, na pewno wszystko będziesz rozumieć lepiej. Pamiętaj, że masz wsparcie w swoim przełożonym, który zdaje sobie sprawę z tego, że okres wdrożenia może być trudny. Daj sobie szansę i stopniowo próbuj udoskonalać swoje umiejętności oraz zdobywać nową wiedzę.
Nie ulega wątpliwości, że zespoły mogą być bardzo zróżnicowane. Pracownicy mają odmienne umiejętności i różne osobowości. Bywa również tak, że z niektórymi zadaniami radzą sobie lepiej, a z innymi gorzej. W związku z tym warto zaprezentować swoją wartość i pokazać, że Twoje kompetencje mogą być przydatne w pracy zespołowej. Możesz przyczyniać się do rozwoju zespołu poprzez wykorzystanie konkretnych umiejętności lub wiedzy. Spróbuj przeanalizować obszary, z którymi zespół radzi sobie gorzej i podejmuj działania, które mogą sprawić, że wspólnie osiągnięcie sukces. Dzięki temu udoskonalisz umiejętność pracy w grupie oraz staniesz się jej częścią.
Potrzebujesz więcej porad przez dołączeniem do nowego zespołu? Przeczytaj, jak zrobić dobre wrażenie pierwszego dnia pracy.
Pierwsze dni w nowej pracy spędzasz, uczestnicząc w szkoleniach on-line? Dowiedz się, jak wyciągnąć z wirtualnych spotkań jak najwięcej.
Executive Director w Hays Poland Profil autora na LinkedIn
Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.
Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.
Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.