Raport Nadgodziny – stres i negatywne konsekwencje dla samopoczucia wykazuje, że 55% zatrudnionych pracuje w nadgodzinach.
Odsetek osób pracujących po godzinach zmniejszył się względem 2016 roku, ale wciąż wiele pozostaje do zrobienia – zwłaszcza w obszarach specjalizacji, takich jak produkcja czy obsługa klienta, gdzie na realizację wszystkich zadań często nie wystarcza osiem godzin.
Jednocześnie firmom dbającym o dobrą atmosferę pracy, ale też dającym zatrudnionym niezależność
w wykonywaniu obowiązków oraz możliwość zachowania work-life balance, łatwiej jest pozyskać, a później zatrzymać wykwalifikowanych specjalistów. Jest to szczególnie istotne przy niedoborze kompetencji na rynku – sytuacji, która stanowi coraz większe wyzwanie dla pracodawców poszukujących odpowiednich kandydatów do pracy. Dane do raportu zbierano za pośrednictwem kwestionariusza online, na który składały się pytania otwarte i zamknięte. W badaniu wzięło udział 3200 osób pracujących w Polsce.