UWAGA: Próby wyłudzenia danych od kandydatów. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
W wielu obszarach rynku na znaczeniu zyskują standardy obsługi klienta. Nie dziwi zatem fakt, że pracodawcy poszukują doświadczonych ekspertów w tym zakresie, posiadających niezbędne kompetencje. Część z nich decyduje się wówczas na zatrudnienie tymczasowe, które pozwala sprawnie i elastycznie odpowiedzieć na potrzeby firmy oraz oczekiwania klientów względem standardów obsługi.
Sytuacja w branży obsługi klienta jest niejednoznaczna. Z jednej strony firmy mierzą się ze spadkiem konsumpcji z uwagi na wysoką inflację. Z drugiej natomiast, wciąż poszukują nowych sposobów, aby pozyskać i zatrzymać klientów, co przełoży się na pozytywne wyniki finansowe i biznesowy sukces.
Aby to osiągnąć, kluczowe jest rozbudowywanie zespołów obsługi klienta o doświadczonych ekspertów, którzy nie tylko posiadają potrzebne kompetencje miękkie, w tym bardzo ważne umiejętności komunikacyjne, ale również są w stanie sprawnie dołączyć do organizacji i szybko wdrożyć się w codzienną pracę.
W takim przypadku jedno z lepszych rozwiązań to nawiązanie współpracy z pracownikami tymczasowymi za pośrednictwem agencji pracy tymczasowej.
Nawiązanie współpracy na zasadach zatrudnienia tymczasowego wiąże się z wieloma korzyściami, zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika.
Przede wszystkim z uwagi na elastyczność takiej formy zatrudnienia, pracownicy tymczasowi są często bardziej dostępni niż osoby zatrudnione na etacie, mające nierzadko długi okres wypowiedzenia. Po drugie, dzięki pracy projektowej i współpracy z różnymi firmami, wielu z nich ma bardzo bogate doświadczenie zawodowe, zdobyte w dynamicznym i różnorodnym środowisku biznesowym. Dzięki temu też łatwo adaptują się w zmiennym otoczeniu.
Pracownicy tymczasowi bardzo często posiadają wysoko rozwinięte kompetencje twarde i miękkie, w tym umiejętności językowe. Mając na uwadze sprecyzowane potrzeby pracodawców, nie tylko doskonalą swój angielski, ale i uczą się innych języków europejskich, w tym skandynawskich. Zapewnienie klientom obsługi w ich rodzimym języku może firmie umożliwić – lub przynajmniej ułatwić – wejście na nowe rynki i przełożyć się na rozwój biznesu w skali międzynarodowej.
Ponadto agencja, z którą związany jest pracownik tymczasowy, pozwala firmie w pełni skupić się na rozwoju biznesu, przejmując na siebie m.in. proces rekrutacji i obowiązki administracyjne. W konsekwencji jest to także duża oszczędność czasu.
To, co specjalistki i specjaliści szczególnie cenią w pracy tymczasowej, to ciekawe projekty i okazja do zdobycia doświadczenia. Duża część pracowników zwraca również uwagę na możliwość poznania nowych narzędzi i procesów.
Dla osób dopiero rozpoczynających swoją karierę, praca tymczasowa to świetny start, dający możliwość dokładnego rozeznania, w jakiej branży chcą pozostać na dłużej.
Ponadto pracownik tymczasowy otrzymuje od agencji opiekę i kończąc współpracę z jednym pracodawcą-użytkownikiem (czyli firmą, dla której wykonuje pracę), ma szansę rozpocząć projekt u innego klienta. Co ważne – również dla pracodawcy – jeśli firma nie jest w stanie zapewnić pracownikowi benefitów, to kompensuje je agencja tak, aby zachować równość w miksie pracowniczym pracodawcy klienta. Przykładowo może wówczas zaoferować pracownikowi dostęp do platformy kafeteryjnej, w ramach której będzie mógł otrzymać takie same świadczenia pozapłacowe, jak etatowi pracownicy firmy, np. kartę sportową.
Nawiązanie współpracy z pracownikiem tymczasowym może odpowiadać na potrzeby firmy w różnorodnych sytuacjach. Pracodawcy często decydują się na to rozwiązanie w przypadku rozwoju biznesu, np. gdy do organizacji wdrażane jest nowe rozwiązanie i zespół potrzebuje dodatkowego wsparcia. W kontekście stanowisk customer service może być to uruchomienie nowych funkcji na platformie online.
Taki rodzaj zatrudnienia sprawdzi się także w przypadku konieczności znalezienia pracownika na zastępstwo, na czas prac doraźnych, np. uruchamiania nowej usługi cyfrowej, która wymaga od pracowników szybkiej reakcji na zapytania i problemy klientów, czy wzmożonego popytu sezonowego, który w branży obsługi klienta jest zależny od obszaru, w jakim funkcjonuje firma. Dla przykładu, w sektorze retail najczęściej jest to okres wakacji i ostatni kwartał w roku.
Na pracę tymczasową decydują się również te firmy, które odczuwają skutki braków kadrowych i potrzebują zatrudnić dodatkowych ekspertów, mając ograniczone możliwości zatrudnienia na etat. Wówczas współpraca z pracownikiem tymczasowym wliczana jest przez pracodawcę-użytkownika nie do kosztów zatrudnienia, lecz do budżetu projektowego.
Jak skonstruować atrakcyjną ofertę dla pracownika tymczasowego? Wykorzystując wiedzę na ten temat! Z raportu Hays i Greenberg Traurig „Nowoczesne formy zatrudnienia 2023” wynika, że pracownik czasowy najczęściej jest osobą w wieku 21-30 lat i pełniącą stanowisko specjalistyczne, której największą motywacją jest – zaraz po wynagrodzeniu – możliwość zdobycia doświadczenia.
Oznacza to, że budując ofertę dla pracownika tymczasowego, szczególnie ważne jest mówienie językiem korzyści i konkretów. Przedstaw ciekawe wyzwania, które będą czekać na eksperta na danym stanowisku i zaprezentuj realia biznesowe oraz kompetencje, które będzie mógł rozwinąć w trakcie trwania projektu.
Praca tymczasowa, B2B, a może outsourcing? Dowiedz się więcej na temat nowoczesnych form zatrudnienia.
Co czeka Twoją branżę w nadchodzących miesiącach? Poznaj najnowsze trendy z rynku pracy.
Senior Team Manager w Hays Poland Profil autorki na LinkedIn
Szukasz nowej pracy? Wyszukaj idealną ofertę lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów.
Jeśli chcą Państwo zlecić Hays rekrutację bądź realizację usług HR, prosimy o wypełnienie formularza. Po jego przesłaniu skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia możliwości naszej współpracy.
Hays ma biura w całej Polsce. Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby w zakresie zatrudnienia.