LinkedIn - daj się znaleźć rekruterowi

Jak korzystać z mediów społecznościowych o profilu zawodowym?

LinkedIn – zwany także „Facebookiem dla biznesu” – to portal społecznościowy skupiający profesjonalistów w różnych dziedzinach. Od wielu lat stanowi jedno z najbardziej popularnych narzędzi do wyszukiwania i pozyskiwania wyspecjalizowanych kandydatów – również tych, którzy w danym momencie nie poszukują aktywnie pracy. Z LinkedIn w rekrutacji korzystają już nie tylko agencje rekrutacyjne, ale także wewnętrzne działy HR. Dlatego warto wiedzieć, jak zaprezentować się w sieci, aby zwrócić uwagę rekruterów.

JAK DAĆ SIĘ ODNALEŹĆ REKRUTROWI NA LINKEDIN?

Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, powiedział kiedyś, że „nie chodzi o to, co chcemy wiedzieć o ludziach, ale o to, co ludzie chcą powiedzieć o sobie”. Zatem jeśli jesteś otwarty na nowe oferty zatrudnienia, a LinkedIn traktujesz jako skuteczny sposób poszukiwania pracy, to zakomunikuj to rekruterom i potencjalnym pracodawcom. W jaki sposób? Uzupełniając swój profil. Profil osobisty na LinkedIn to Twoja zawodowa wizytówka, na podstawie której rekruterzy wyrabiają sobie opinie. Dlatego tak ważne jest, aby profil zawierał kompletny zestaw informacji na temat Twojego doświadczenia, kompetencji i przebiegu kariery zawodowej.

DOŚWIADCZENIE

Najistotniejsza jest historia zatrudnienia, w której warto umieścić nie tylko okresy pracy na poszczególnych stanowiskach, nazwy firm czy pełnionych funkcji, ale również zakres obowiązków oraz szczegóły realizowanych projektów. Warto wykorzystać także możliwość dodawania do profilu plików multimedialnych – filmów i prezentacji szczegółowo przedstawiających odniesione sukcesy. Te informacje pozwolą rekruterowi określić, czy Twoje doświadczenie jest zbieżne z aktualnymi potrzebami organizacji.

WYKSZTAŁCENIE

Informacje na temat ukończonych studiów wyższych, podyplomowych, szkoleń, przebytych kursów i zdobytych certyfikatów są równie ważne, jak opis ścieżki kariery. Może okazać się, że rekruter oceni daną kwalifikację jako niezwykle wartościową w kontekście prowadzonych poszukiwań lub jest ona jednym z podstawowych kryteriów, jakie powinien spełnić poszukiwany kandydat.

JĘZYKI OBCE

Nie zapomnij również o uzupełnieniu informacji dotyczących znajomości języków obcych oraz stopnia biegłości w ich używaniu. Niektóre stanowiska wymagają znajomości więcej niż jednego języka obcego, a każdy kolejny stanowi mocny atut w procesie rekrutacyjnym. Warto też dołączyć listę ukończonych kursów lingwistycznych oraz zdobytych międzynarodowych certyfikatów.

ZNAJOMOŚĆ OPROGRAMOWANIA

Ważną rzeczą są także umiejętności narzędziowe, np. umiejętność obsługi programów wykorzystywanych na określonych stanowiskach. Wymienienie znajomości systemów, specjalistycznych programów oraz języków programowania z pewnością zwiększy szansę na nawiązanie relacji z rekruterem, który poszukuje kandydata z takimi kompetencjami.

CO JESZCZE?

Pamiętaj – im więcej wartościowych informacji umieścisz, tym lepiej. Warto, aby w podsumowaniu zawodowym pojawiła się krótka synteza doświadczenia i sukcesów, ale również wzmianka o kierunku, w którym chcesz się dalej rozwijać. Może się to okazać istotnym tropem dla potencjalnego rekrutera. Pamiętaj także o zdjęciu, które czyni profil na LinkedIn bardziej wiarygodnym – powinno być profesjonalne, ale jednocześnie nie stwarzać poczucia dystansu u odbiorców. Jeśli chcesz dać się znaleźć firmie poszukującej nowego pracownika na LinkedIn, dbaj o to, aby Twój profil zawierał aktualne informacje. Uzupełniaj go na bieżąco o nowe miejsca zatrudnienia, pozyskane kompetencje i kwalifikacje. Wówczas prawdopodobieństwo otrzymania ciekawej oferty z pewnością wzrośnie.

 

Autor: Justyna Szczerek, Business Manager w Hays Poland

00

Looking for a new role? Search here for your ideal job or get in touch with one of our expert consultants.

Trust us, we find the best candidates on the market

Hays has offices across the whole of the Poland. Contact us to discuss your employment needs.